tel. +48 12 389 09 40

O nas

Nasza historia

Preloader
  • 1989

    Rejestracja firmy o profilu handlowo-produkcyjnym. Przedmiotem działalności była produkcja i sprzedaż materiałów budowlanych oraz handel detaliczny.

  • 1992

    Założenie firmy pod nazwą J.A. Gąska Sp. Cywilna – Jacek Gąska i Aleksander Gąska, z siedzibą w Będkowicach k. Krakowa. Profilem działalności w tym okresie został import używanych kombajnów zbożowych oraz usługi żniwne.
    Dzięki sprzyjającym przemianom społecznym i strukturalnym gospodarstw rolnych, spółka rejestruje dynamiczny rozwój, szczególnie w sprzedaży używanych kombajnów zbożowych.

  • 1995

    Na terenie krakowskiej Składnicy Maszyn Rolniczych , przy ul. Opolskiej 12, Spółka otwiera oddział obsługi klientów. Tam też znajdowało się biuro wraz ze sklepem i placem, na którym oferowaliśmy części zamienne oraz używane maszyny rolnicze z importu. Następne lata to uruchamianie nowych punktów sprzedaży maszyn, m.in. w Rzeszowie, Lublinie, Gorlicach.

  • 1996

    Początek profesjonalnej organizacji rynku nowych części zamiennych do zachodnich maszyn rolniczych na terenie całego kraju, szkolenie sprzedawców u partnerów handlowych i rozpoczęcie sprzedaży hurtowej do sklepów, hurtowni i składnic rolniczych w całej Polsce.

  • 1998

    Wprowadzenie na rynek marki firmowej JAG. Marką JAG oznaczane były części i podzespoły z produkcji własnej oraz od firm współpracujących. Opracowanie pierwszego w Polsce, nowoczesnego katalogu części zamiennych do kombajnów zbożowych oraz pras do słomy. Katalog umożliwiał uproszczone zamawianie części do całej gamy zachodnich maszyn żniwnych i w znacznym stopniu ułatwiał obsługę klientów. Firma po raz pierwszy zaprezentowała swoją ofertę na międzynarodowych targach rolniczych „Polagra” w Poznaniu.

  • 2001

    Wybudowanie warsztatu produkcyjnego wraz z magazynem w miejscowości Gotkowice i przeniesienie tam siedziby firmy. Powiększenie powierzchni magazynowych do 900m2 oraz rozwinięcie zakresu produkcji.

  • 2004

    Wybudowanie nowoczesnego magazynu części o powierzchni 1100m2, wyposażonego w system regałów wysokiego składowania z częścią logistyczno-spedycyjną.

  • 2010

    Wybudowanie nowoczesnej hali produkcyjnej, wyposażenie w najnowszej generacji maszyny do obróbki metali i nakładania powłok lakierniczych. Przy tej inwestycji Firma korzystała ze wsparcia UE. Wybudowanie kolejnej hali magazynowej o powierzchni 1200m2.

  • 2013

    Uzyskanie certyfikatu systemu zarządzania jakością ISO 9001:2009

  • 2014

    Wprowadzenie na rynek marki JAG Premium, dla produktów o podwyższonych parametrach jakościowych i wytrzymałościowych. Części oznaczone JAG Premium wykonywane są na produkcji własnej oraz w kooperacji w oparciu o wiedzę i doświadczenie naszej kadry inżynierskiej oraz pod ścisłym nadzorem działu kontroli jakości.

  • 2018

    Otwarcie nowego Centrum Administracyjno-Biurowego wraz zapleczem logistycznym i produkcyjnym, dzięki tym inwestycjom łączna powierzchnia magazynowa wzrosła do 5000 m.kw a produkcyjna do ponad 2600 m.kw. (zdjęcia)
    Obiekty logistyki zostały wyposażone system automatyki magazynowej sterowanej przez program klasy WMS, zaś Dział Produkcyjny wzbogacił się o kolejne maszyny CNC.
    W tym czasie firma otrzymuje status średniej wielkości z zatrudnieniem pow. 100 osób.

  • 2019

    Utworzenie Polskiej Grupy Handlowej JAG zrzeszającej sieć czołowych firm handlowych z całej Polski z branży części zamiennych do maszyn rolniczych.
    Działania Grupy obejmują wzajemne wsparcie marketingowo – biznesowe w celu podniesienia poziomu obsługi klienta i wzmocnienia konkurencyjności jako odpowiedź na globalizację i e-komercjalizację handlu detalicznego.

  • 2021

    Zmiana formy prawnej oraz nazwy firmy na Gąska sp. z o.o.

JAG

PRODUCENT

Jesteśmy producentem, właścicielem marek JAG, JAG Premium oraz ROLLON SOLID. Wieloletnie doświadczenie w branży rolniczej pozwoliło nam zrozumieć potrzeby i problemy, z jakimi zmagają się rolnicy. Dzięki temu produkujemy części, które na te potrzeby odpowiadają – ulepszamy je, wykluczając często spotykane wady, a dzięki użytym rozwiązaniom i materiałom nasze produkty są bardziej trwałe i odporne na zużycie. W procesie produkcji wykorzystujemy nowoczesne maszyny CNC, a nasi wykwalifikowani specjaliści pilnują, aby każdy produkt był wykonany z najwyższą starannością. W swojej ofercie posiadamy już kilkadziesiąt tysięcy pozycji sygnowanych markami JAG, JAG Premium i ROLLON SOLID. Są to zarówno pojedyncze detale, jak i całe podzespoły.

DYSTRYBUTOR

Jako jeden z liderów sprzedaży części do maszyn rolniczych dbamy o to, żeby stale poszerzać nasz asortyment. Specjalizujemy się w częściach do maszyn żniwnych, ale w ofercie posiadamy także: szeroki wybór części do ciągników, pras, przystawek do kukurydzy, sieczkarni i silników, TUZ, elementy przeniesienia napędu, filtry, oleje, farby, akcesoria, normalia i wiele innych. Mamy w magazynie 50 000 dostępnych od ręki pozycji do maszyn m.in. Claas, Massey Ferguson, John Deere, Deutz Fahr, Case, New Holland, Geringhoff, Fendt, David Brown czy Krone. Jesteśmy wyłącznym przedstawicielem pasów agri marki Continental w Polsce. W swojej ofercie mamy produkty wielu znanych producentów, jak np. Walterscheid, Gates, Optibelt, FAG, Saffa, OMP, SACHS, LUK, COBO, Schumacher czy Industriehof.

EKSPORT

Dbamy o to, aby nasze produkty były łatwo i szybko dostępne nie tylko dla klientów z Polski, ale również z innych krajów. Na przestrzeni lat zdołaliśmy dobrze poznać zagraniczne rynki, dzięki czemu zdobyliśmy zaufanie wielu klientów z ponad 40 krajów na całym świecie. Nasze części zamienne eksportujemy głównie do Ukrainy, Rumunii, Rosji, Litwy, Białorusi, Kazachstanu, Uzbekistanu czy Niemiec. Na tym jednak nie zamierzamy poprzestać i planujemy rozwój na rynkach kolejnych krajów.

PARTNERSTWO

Na rynku istniejemy już 30 lat, w trakcie których nawiązaliśmy wiele wartościowych i długoletnich relacji biznesowych z klientami branżowymi. Nasza współpraca z partnerami handlowymi opiera się na wzajemnym zrozumieniu, pomocy i lojalności. Chętnie dzielimy się swoją wiedzą, służymy profesjonalnymi radami i staramy się błyskawicznie rozwiązywać ewentualne problemy. To pozwala nam nawiązywać i utrzymywać długofalową współpracę i ciągle rozwijać portfolio klientów, których mamy już kilkanaście tysięcy w kraju i na całym świecie.
Realizację procesów handlowych ułatwia system zamówień internetowych realizowany przez platformę B2B, która upraszcza proces zakupowy, a równocześnie wspiera obsługę klientów naszych odbiorców poprzez dostęp do katalogu oraz danych technicznych produktów.

Całość uzupełnia system logistyczno-spedycyjny klasy WMS, dzięki któremu realizacja zamówień odbywa się w systemie dostawy’24h.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu oraz możliwościom magazynowym możemy zapewnić dostępność towarów na najwyższym poziomie szczególnie w sezonie żniwnym, kiedy potrzeby rynku zmieniają się bardzo dynamicznie.
W celu usprawnienia procesu zakupu oraz ułatwienia kontaktu z nami stworzyliśmy nowoczesną platformę B2B, która w połączeniu z nowym magazynem klasy WMS zapewnia szybką dostawę towarów do naszych klientów.

Misja

Misją firmy jest wsparcie rolnictwa w zakresie zaopatrzenia w wysokiej jakości części zamienne ze szczególnym naciskiem na specjalizację w maszynach żniwnych. Cel ten realizujemy poprzez ciągłe udoskonalanie produkcji i wprowadzanie nowości technicznych zgodnie z trendami rynkowymi. Wypełnienie tego zadania ułatwia nam także nawiązywanie relacji biznesowych z wiodącymi firmami obsługującymi firmy serwisujące maszyny rolnicze oraz gospodarstwa rolne.

Realizacja celów firmy możliwa jest przez profesjonalny i zmotywowany zespół ludzi, dlatego kadra pracownicza i każdy pracownik z osobna jest najwyższą wartością firmy. Dokładamy wszelkich starań, aby miejsce pracy naszych pracowników było dla nich powodem do dumy i satysfakcji.

Jesteśmy świadomi, iż w DNA każdej firmy jest rozwój biznesowy, jednak jako firma rodzinna od początku działalności zdajemy sobie sprawę, że jesteśmy częścią społeczeństwa i że równie ważne jest asymilowanie się ze środowiskiem lokalnym, organizacjami społecznymi czy też samorządem. Dlatego pieczołowicie pielęgnujemy partnerstwo nie tylko z rolnikami indywidualnymi z całej Polski, ale także wspieramy małe i większe organizacje takie jak szkoły, zespoły ludowe, parafie, kluby sportowe czy straże pożarne.

POLSKA GRUPA HANDLOWA

Jesteśmy założycielem Polskiej Grupy Handlowej JAG zrzeszającej polskie firmy handlowe z branży części zamiennych do maszyn rolniczych. Do Grupy należy już 30 sklepów, które są w stanie niemal w 100% pokryć zapotrzebowanie naszych klientów – szybko i wygodnie. Grupa pozwala jej członkom na wzmocnienie konkurencyjności oraz ich pozycji rynkowej.

Dowiedz się więcej tutaj.

FIRMA RODZINNA

Firma Gąska została założona przez dwóch braci, którzy przez wszystkie lata działalności starali się utrzymać rodzinny charakter przedsiębiorstwa. Widać to nie tylko w szeregach kadry zarządzającej, gdzie młodsze pokolenie aktywnie udziela się i angażuje w życie firmy, ale również wśród pracowników, gdzie nierzadko zatrudniamy zarówno rodziców, jak i ich dzieci. Ponadto dbamy o to, aby nasi pracownicy czuli się w firmie swobodnie i komfortowo, a każdy głos został usłyszany. To wszystko pozwoliło nam w 2020 roku dołączyć do grona firm rodzinnych w ramach Fundacji Firmy Rodzinne, z czego jesteśmy ogromnie dumni.